Začíná NOVÁ sezóna

22. únor 2014 | 21.41 |
› 

loris-baz58Je únor a já píšu o začátku nové sezóny, jíž myslím sezónu motorsportovou. Pokud si pozorný čtenář všiml, orientujeme se v rubrice SBK, což znamená, že nám v plném rozsahu začíná sezóna světových superbiků, na kterou se nevýslovně těším, protože jsou to mé oblíbené závody.

Ovšem již od samotného počátku nemohu říci, že bych byla nadšená ze změn, kterými tento šampionát na přelomu loňské sezóny s tou letošní prošel. V této chvíli se omlouvám za svou neodbornost, ale s technickými změnami na mě chodit nemůžete, co vnímám já, je to, že Dorna se rozhodla zlikvidovat samostatnost a sebeschopnost tohoto úžasného šampionátu, který nám vždy skýtal jedny z nejkrásnějších soubojů a byla to ta pravá podívaná v originálním stylu. Ano, Dorna vzala superbikům svou originalitu.

Už při oznámení, že Dorna přebírá "vedení" nad světovým šampionátem superbiků, mi bylo úzko a věděla jsem, že je zle. Nový kvalifikační formát se již v šampionátu MotoGP uchytil, a tak věřím, že většina z vás ví, oč se jedná. No nyní Dorna aplikovala tento formát i na šampionát superbiků, tedy se odjedou tři volné tréninky a na základě součtu časů ze všech závodníků vzejde dvacítka těch, kteří se dále probojují do superpole. V první části superpole spolu bojuje deset horších závodníků o dvě postupová místa do druhé části superpole, kde se připojí k desítce nejlepších po trénincích. A ta dvanáctka si to rozdá o pole position. Vždy budu s nostalgií vzpomínat na dávné superpole, které znamenalo pouze jedno rychlé kolo pro každého závodníka, tedy hop nebo trop, které v sobě skrývalo adrenalin, očekávání, strach i touhu. S předchozím superpole jsem se také smířila, s jeho třemi částmi, které připomínaly formát kvalifikace Formule 1.

Další věcí, která mě irituje, je momentální vzhled webových stránek samotného šampionátu, jsem přímo znechucená změnou, která na nich proběhla. On samotný vzhled a grafika je velmi obstojná, ovšem praktičnost webu spadla na velmi nízkou úroveň, rozhodně horší, než na jaké se pohybovala minulých pár let. Výsledky pouze ve formátu PDF a ve velmi zmatené formě, přístup do nižších kategorií také a nemožnost vidět i v průběhu závodního víkendu časový harmonogram je až příliš. Otevřete si dvě internetová okna vedle sebe, do jednoho vyhledávače zadejte adresu MotoGP a do druhého adresu WSBK a můžete si porovnat základní fakta.

Je mi z toho nedobře, ale abych jenom nekritizovala, možná je to až příliš čerstvé a je jen potřeba si na to zvyknout, ovšem na tu podobnost si nezvyknu asi nikdy. Tak se pojďme podívat na samotný šampionát. Začínáme tradičně na Phillip Islandu v Austrálii, kde samozřejmě panuje mnohem teplejší počasí, než máme my zde. Je sobota a já si s hrůzou uvědomila, že jsem vám neposkytla mé oblíbené preview i s časovým harmonogramem víkendu. Tak můžete brát tento článek jako samotné preview, možná je to tak i lepší. Další věcí, kterou vám dlužím, jsou startovní listiny letošního ročníku ve všech kategoriích, tak jak jsem je vám zprostředkovala v rámci MotoGP. S největší pravděpodobností je sem přidám po australském závodním víkendu, stejně jako svou top 10 jezdců pro letošní sezónu, tentokrát zřejmě jen ve dvou hlavních kategoriích Superbike a Supersport.

Dobře, dámy a pánové, sezóna začíná závody dnes v noci a já se na ně můžu těšit tak maximálně ze záznamu zítra ráno. Doufám, že nás čeká příjemná a pohodová sezóna, u které se víc nasměji než napláču. Přeji všem jezdcům, technikům, mechanikům, inženýrům, manažerům a šéfům týmů, aby vykročili tou správnou nohou!

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 ˇ 2 ˇ 3 ˇ 4 ˇ 5
známka: 1 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář