Shrnutí sezóny 2013

24. říjen 2013 | 18.26 |
› 

tom-sykesSezóna 2013 MS Superbiků je již minulostí a mě nezbývá nic jiného, než zamáčknout pomyslnou slzu v oku a zavzpomínat si na všech 14 závodních víkendů, které nám nabídly úžasnou podívanou. Nechyběla radost, euforie, nadšení, zklamání, smutek, ale i slzy. To všechno se vešlo do 9 měsíců závodění.

I když jsem letos nemohla na závody osobně, protože si brněnský okruh již nemohl superbiky dovolit, tak přesto letošní sezóna opět patřila mezi ty, na které budu vždycky vzpomínat, ať už v dobrém nebo ve zlém, protože obojí k tomu patří, ať už chceme nebo nechceme.

Sezóna nám začala na australském okruhu Phillip Island na konci února. Můžete si představit, že po zimním půstu jsem se na první závody ohromně těšila, jenže každý rok to dopadá stejně, protože australský harmonogram je příšerný a ze závodů jsem měla jako vždy velké kulový. A také, jako každý mimoevropský závod, do Austrálie odcestovali jen jezdci kategorie Superbike a Supersport. Vítězství si mezi sebe rozdělili Sylvain Guintoli s Eugenem Lavertym, kteří se podělili i o druhá místa, takže se oba dva ujali vedení v šampionátu shodně se 45 body. Třetí místo získali Michel Fabrizio a Marco Melandri. V Supersportech zvítězil Kenan Sofuoğlu před Samem Lowesem a Michaelem van der Markem, jehož výsledek mě mimořádně potěšil.

Jenže nás čekal další měsíc a půl krutého čekání, než kolotoč SBK zavítal na španělský okruh Aragón, aby nám nabídl další závody. Tentokrát už jsem se těšit mohla, protože Španělsko se nachází v našem časovém pásmu, takže nebyl důvod nějak vážně to promeškat. Zvlášť když jsem se nemohla dočkat, až uvidím Lorise Baze opět na dráze. V Superbike si tentokrát možná překvapivě připsal double vítězství britský jezdec týmu BMW Motorrad GoldBet SBK Chaz Davies. V obou závodech ho na druhém místě doplnil Sylvain Guintoli, Marco Melandri byl třetí v prvním závodě a v tom druhém stál na třetím stupínku Tom Sykes. Vedení v šampionátu se ujal Sylvain Guintoli a o 22 bodů vedl před Daviesem. V Supersportech zvítězil Fabien Foret před Michaelem van der Markem a Lucou Scassou, závodícím za český tým Kawasaki Intermoto Ponyexpres. Foret tak poskočil do čela šampionátu. V Aragónu se k těmto dvěma kategoriím připojily i evropské šampionáty Superstock 1000 a Superstock 600. V prvně jmenovaných zvítězil obhájce titulu Sylvain Barrier před Niccolò Canepou a Leandrem Mercadem. Nejslabší kategorii ovládl Gauthier Duwelz před Tony Coveñou a Bastienem Chesauxem.

Po dvoutýdenní pauze nás čekal holandský okruh Assen a další superbikový nářez. Tom Sykes si zde připsal své první sezónní vítězství, když kraloval prvnímu závodu. Na druhém místě skončil Jonathan Rea a třetí dokončil Sylvain Guintoli. Ve druhém závodě zvítězil Eugene Laverty před Tomem Sykesem a jeho týmovým kolegou Lorisem Bazem, z čehož jsem musela mít vesmírnou radost, i když si se zahanbením musím přiznat, že si to houby pamatuju.

Ale jenom když na to koukám, tak jsem v sedmém nebi. Sylvain Guintoli ovšem zvýšil svůj náskok v čele šampionátu na 28 bodů a na druhém místě se za ním poskládali rovnou tři jezdci - Eugene Laverty, Chaz Davies a Tom Sykes. V kategorii Supersport zvítězil Sam Lowes před Kenanem Sofuoğlem a Fabienem Foretem, tedy trojice, která se na čele tuto sezónu objevovala nejčastěji. Foret však v čele šampionátu zůstal, o 5 bodů za ním byl stále van der Mark a třetí místo zaujali shodně Lowes se Sofuoğlem. Závod v STK1000 vyhrál italský pilot Ducati Eddi La Marra před Sylvainem Barrierem a Niccolò Canepou. Šampionátu tou dobou vládl Barrier o 9 bodů shodně před La Marrou a Canepou. V STK600 se z vítězství radoval opět Belgičan Duwelz, druhý skončil Australan Adrian Nestorovic a třetí stejně jako v Aragónu Bastien Chesaux. Duwelz byl tak zdánlivě neohroženě na prvním místě v šampionátu s nejvyšším možným bodovým ziskem - 50.

Druhý víkend v květnu závody superbiků hostil legendární italský okruh Monza, na který mám mimo jiné i špatné vzpomínky z doby, kdy se tam vysekal Max Neukirchner. Tentokrát se z vítězství radoval domácí Marco Melandri v závodě prvním. Spolu s ním na stupně vítězů vystoupal Tom Sykes a Eugene Laverty. Ten si potom v druhé jízdě polepšil a slavil zisk prvenství. Melandri skončil druhý a Sykes třetí. Tedy na pódiu jsme viděli všehovšudy jen tři jezdce, kteří si prostřídali pozice. A jelikož francouzský lídr šampionátu Guintoli skončil dvakrát čtvrtý, tak se jeho náskok ztenčil na 13 bodů, které ztrácel Laverty, a 18 bodů, o kterých zaostával Sykes. V Supersportech zvítězil Sam Lowes před jezdcem českého Intermota Florianem Marinem a Lorenzem Zanettim z týmu PATA Honda World Supersport. Díky tomuto vítězství se Lowes posunul do čela průběžného pořadí mistrovství světa. Za ním byl druhý Foret a třetí stále van der Mark. Závod v STK1000 nám nabídl nečekané drama, když hned v první zatáčce prvního kola vypadli oba dva jezdci týmu BMW Motorrad GoldBet STK Sylvain Barrier a Greg Gildenhuys a oba dva si přivodili zranění. Naštěstí nešlo o vážná zranění, přestože Gildenhuysův pád nevypadal vůbec dobře. V závodě ale nakonec zvítězil Lorenzo Savadori před Jérémy Guarnonim a Niccolò Canepou, který se díky výpadku Barriera dostal do vedení šampionátu. Francouz klesl až na třetí místo za La Marru. V STK600 se z vítězství radoval Nicola jr. Morrentino před Lucou Savadorim a Manuelem Tatasciorem, který podle mého soudu startoval na divokou kartu. Gauthier Duwelz si však i přes nevalné deváté místo vedení v šampionátu udržel, protože Chesaux skončil jen o místo před ním a Coveña o další jedno výš.

Za další dva týdny nás čekaly závody na britském okruhu Donington Park, které se však jezdí pod vlajkou Evropy. A pro tentokrát jsme se museli obejít bez evropských šampionátu 'stocků', což jsem dosud nepochopila. Tento závodní víkend musel vynechat Leon Haslam, který si v Assenu zlomil nohu a bylo by velmi riskantní, kdyby se odvážil závodit. Pro své první letošní double vítězství si na domácí půdě dojel Tom Sykes. V prvním závodě skončil na druhém místě Marco Melandri a na třetí pozici dokončil Sylvain Guintoli. Francouz si v druhé jízdě o místo polepšil, když porazil Eugene Lavertyho, který se musel spokojit s místem třetím. Šampionát se přiostřil, protože Sykes ztrácel na Guintoliho už pouhé 4 body. Laverty už byl o dalších 20 bodů zpět. V Supersportech se diváci mohli radovat z dalšího domácího vítězství, když si první místo vyjel Sam Lowes. Porazil svého největšího rivala Kenana Sofuoğla rozdílem třídy a třetí místo vybojoval Roberto Rolfo. Lowes se tak dostal do 30bodového vedení, když na druhé místo poskočil Kenan Sofuoğlu. Fabien Foret klesl až za něj na místo třetí.

Po dalších dvou týdnech jsme se přesunuli na portugalský okruh Portimão, kde už opět závodily všechny kategorie. V Superbike vyhrál první závod Marco Melandri před Sylvainem Guintolim a Tomem Sykesem. V druhém závodě zvítězil Eugene Laverty opět před druhým Sylvainem Guintolim a třetí skončil Jonathan Rea. V šampionátu Guintoli Sykesovi opět odskočil, protože Brit nebyl v cíli druhého závodu klasifikovaný. Rozdíl mezi nimi činil 28 bodů. Na třetí pozici se držel Laverty. V Supersportech počtvrté za sebou zvítězil Sam Lowes, když porazil Fabiena Foreta a Kenana Sofuoğlua. Náskok Lowese v šampionátu se vyhoupl na 39 bodů, které Foret se Sofuoğlem sdíleli na druhé příčce. V STK1000 se z prvenství mohl radovat Sylvain Barrier, když za sebou nechal Eddi La Marru a Jérémy Guarnoniho. Díky tomuto výsledku se tak opět přesypalo celé pořadí šampionátu, když se do čela vrátil Barrier o jeden jediný bod před La Marru a na Canepu zbylo místo třetí. První vítězství v kategorii STK600 zaznamenal Ital Franco Morbidelli, který porazil Gauthiera Duwelze a Bastiena Chesauxe. Duwelz si však stále s přehledem držel vedoucí pozici v šampionátu, i když ztráta Chesauxe se snížila na 21 bodů. Na třetí pozici, pouhé 2 body za Švýcarem, se vyšplhal právě vítěz portugalského závodu Morbidelli.

Za tři týdny jsme se opět vrátili na italský okruh, ovšem tentokrát jím byla neméně legendární Imola. Druhé dvojité vítězství v sezóně získal Tom Sykes. V prvním závodě ho na stupních vítězů doplnil Davide Giugliano a Eugene Laverty. Ve druhém za ním skončili Jonathan Rea a Sylvain Guintoli. A jelikož ten v prvním závodě nedokončil, měl velké problémy v hodnocení šampionátu, protože Sykes získal rovných 50 bodů, přičemž on 'pouhých' 16, takže se Brit dostal do průběžného vedení o 6 bodů. Laverty na třetím místě ztrácel stále mnoho - 45 bodů. V Supersportech utnul Kenan Sofuoğlu vítěznou šňůru Sama Lowese, když ho v boji o vítězství porazil. Závod to byl však přerušený, a to kvůli nečistotám na trati způsobené technickou poruchou na motocyklu Valetina Debise (pokud si to dobře vybavuji). Na stupně vítězů se ale za nimi probojoval týmový kolega Lowese z Yakhnich Motorsport Vladimir Leonov. Sofuoğlu tímto vítězstvím o 5 bodů stáhl Lowesův náskok v MS na 34 bodů. Fabien Foret se na třetím místě držel vcelku pohodlně, protože van der Mark na něj začínal ztrácet. Sylvain Barrier si v STK1000 dojel pro další vítězství. Tentokrát porazil Niccolò Canepu a na třetí místo se dokázal protlačit i český jezdec týmu SK Energy - Fany Gastro Ondřej Ježek! V šampionátu si Barrier vybudoval 12bodový náskok na Canepu a protože Eddi La Marra závod nedokončil, na třetí příčku se dostal další Francouz, a to Jérémy Guarnoni z týmu MRS Kawasaki. V nejslabší kategorii STK600 si pro vítězství dojel Alessandro Nocco před Francem Morbidellim a Christianem Gamarinem, kteří na sebe od této chvíle brali větší a větší pozornost, i když lídrem tohoto evropského šampionátu zůstával Belgičan Duwelz, jenže ten se o svou pozici musel začít obávat, neboť druhý už byl za ním Morbidelli jen o 10 bodů. Tony Coveña se však stále statečně držel třetí příčky.

Následovala Moskva. Už v této chvíli mě bolí, když o tom píšu. Jelikož se jelo opět mimo Evropu, tak nám chyběly 'stocky'. Nikdy jsem nesouhlasila s tímto závodem, nikdy jsem si okruh v Moskvě neoblíbila, i když dlouhou tradici nemá, protože se zde poprvé jelo v loňském roce. Možná mě od toho odradily loňské informace o tom, jak to tam vypadá, jaké jsou například podmínky na silnicích. A nadšení z celého města u Lorise mě také docela překvapilo, i když se dá pochopit, že Rudé náměstí je prostě Rudé náměstí. Mě by ale rozhodně nelákalo. Ale pojďme k 'závodům'. V Superbike si vítězství z prvního závodu odvezl Marco Melandri, když zvítězil před svým týmovým kolegou Chazem Daviesem a krajanem Ayrtonem Badovinim, který se vskutku velkolepě představil na mokré trati, ale o tom, že je rychlý na vodě, jsme se mohli přesvědčit již v minulosti. Celý závod byl však poněkud splašený. Během něj se začal na okruh snášet déšť a závodníci tak pomalu začali zajíždět do boxů, aby vyměnili motocykly. Melandri s Daviesem měli prohozené pozice, ovšem po výměně v boxech se to změnilo a já jsem to v té chvíli cítila jako záměr, tudíž že Chazovi uškodili. Horší pro mě bylo, že se na 'suchých' pneumatikách dostal do čela Loris, který jako jediný zůstával na dráze nejdéle. To se mu však nevyplatilo, protože déšť byl tak silný, že do boxů musel také. Spousta závodníků popadala ještě před výměnou motocyklů, a tak do cíle dojelo 11 jezdců. Už tohle napovídalo, že to nebude jednoduchá neděle. Tento závod byl nakonec jediným, který se na moskevském okruhu odjel, a tak šampionátu SBK vypadal následovně: Guintoli se dostal o 4 body do vedení, protože Sykes tento šílený závod nedokončil. Na třetí místo se před Lavertyho dostal díky vítězství Marco Melandri. Šampionát Supersportů zůstal stejný, protože závod byl po pár kolech zastaven a nerestartován, načež druhý závod superbiků byl zrušen. A to vše kvůli památce Andrey Antonelliho, který ten den zahynul po havárii, které se v těch příšerných podmínkách nedalo zabránit.

Po dvou týdnech nás čekal návrat na britské ostrovy, ale tentokrát už se pod britskou vlajkou jelo a všichni už se na Silverstone těšili. Pro mě byl tento víkend tím nejhezčím z celé sezóny, protože závody patřily těm, které mám nejradši a obdivuju nejvíc. První závod ovládl Jonathan Rea, za ním skončil druhý Eugene Laverty a třetí Leon Camier (ještě teď si pamatuju to šampáňo, co stříkal po borcích z Eurosportu). Ve druhém závodě pak zvítězil Loris. Loris Baz. Znovu po roce na tom samém místě. Druhý za ním skončil jeho krajan a kamarád Jules Cluzel, třetí dojel Eugene Laverty. V šampionátu vedl Guintoli již o trochu víc, konkrétně o 13 bodů před Sykesem. Na třetí místo se vrátil Eugene Laverty. V Supersportech mohl oslavovat vítězství znovu Kenan Sofuoğlu, když porazil na domácí půdě jedoucího Sama Lowese a svého týmového kolegu Fabiena Foreta. Souboj Kenana se Samem se propíral ještě několik týdnů, protože to bylo poslední kolo a jejich kontakt, který rozhodl o vítězi. Ztráta Sofuoğla se tak opět o 5 bodů zmenšila, už mezi nimi bylo 'jen' 29 bodů. Foret si své třetí místo držel poměrně s jistotou. Na kategorie Superstock 1000 a Superstock 600 čekaly výjimečně dva závody (opět netuším proč). V STK1000 se z double radoval Sylvain Barrier, který nikomu nedal šanci. V prvním závodě skončil druhý Jérémy Guarnoni a třetí Eddi La Marra. V závodě číslo 2 skončil druhý Leandro Mercado a třetí Lorenzo Savadori. Barrierův náskok v šampionátu se tak zvětšil na 24 bodů, které ztrácel Niccolò Canepa, protože si podvakrát dojel pro čtvrté místo. Guarnoni si držel třetí příčku před La Marrou o 5 bodů. V STK600 v prvním závodě zvítězil Alessandro Nocco před Christianem Gamarinem a Bastienem Chesauxem. Druhý závod vyhrál Gamarino před Chesauxem a dalším švýcarským závodníkem Robinem Mulhauserem. Do čela šampionátu se ale dostal Chesaux o 8 bodů před Gamarina a 11 bodů před Morbidelliho.

Poté nás a všechny závodníky čekala letní měsíční pauza. Po této pauze superbiky zavítaly prvního září na okruh, který je mi nejblíž. Německý Nürburgring. Ale i když mi je z letošního kalendáře nejblíž, tak nejšťastněji pro mě neskončil, protože Loris ošklivě spadl v nedělním warm upu a zlomil si obratel, s kterým byla spousta a spousta tahanic. A dopadlo to tak, že už si do konce sezóny nezazávodil ... První Superbike závod ovládl Tom Sykes před Marcem Melandrim a Chazem Daviesem. V druhém závodě zvítězil Chaz Davies před Eugenem Lavertym a Marcem Melandrim. Těchto závodů se také na divokou kartu zúčastnil český závodník Matěj Smrž, který jinak závodí v německém mistrovství IDM. Ale nedopadl zrovna nejlépe, i když bral body za 12. místo v první jízdě, ale v závodě druhém byl on příčinou červené vlajky, která předčasně závod ukončila. První závod byla ale také ve své podstatě jatka, protože po technických potížích Federica Sandiho upadl na olejové skvrně Jonathan Rea následován Leonem Camierem a ani jeden z toho nevyvázl úplně zdráv. Jonny si zlomil stehenní kost, která mu nedovolila do konce sezóny závodit, a Leon si zlomil nártní kůstky, kvůli nimž startoval až v posledním podniku sezóny v Jerezu. A pokud mě paměť neklame, tak se na Nürburgringu zranil i Max Neukirchner a musel podstoupit operaci ruky, načež se stejně jako Leon vracel až v Jerezu. Jelikož tentokrát Sylvain Guintoli na Sykese trochu ztratil, vrátil se Tom do vedení šampionátu o 1 jediný bod! A Eugene Laverty opět ztratil třetí místo ve prospěch Marca Melandriho. V Supersportech zvítězil Sam Lowes před Fabienem Foretem a Kevem Coghlanem. Sofuoğlu nedokončil, a tak Lowesův náskok opět vzrostl, a to na 54 bodů. Třetí zůstával Fabien Foret. V STK1000 zvítězil Leandro Mercado, když překvapivě, ale zaslouženě porazil Sylvaina Barriera a Niccolò Canepu. Šampionát však přišel o jednoho žhavého konkurenta, a tím je Eddi La Marra, který se ošklivě zranil při soukromém testování v Misanu ještě před Nürburgringem, a tak Barrier vedl s náskokem 40 bodů na Canepu a 50 bodů na Mercada. V STK600 zvítězil Franco Morbidelli před Alessandrem Noccem a Christianem Gamarinem. Jelikož Bastien Chesaux nebodoval, dostal se do vedení šampionátu Morbidelli o 6 bodů před Gamarinem a Chesaux byl se ztrátou 14 bodů na místě třetím.

Za dva týdny na nás čekal premiérový závodní víkend na tureckém okruhu Istanbul Park, kde nám opět závodily jenom kategorie Superbike a Supersport. V Superbike si připsal 'double' Eugene Laverty. V prvním závodě skončil Marco Melandri na druhém místě a Tom Sykes na místě třetím. V závodě druhém byl Sykes druhý a na třetí stupínek vystoupal Sylvain Guintoli. Také to bylo zde, kde se zranil Carlos Checa a už nikdy se na závodní motocykl neposadil, protože v Jerezu oznámil, že končí se závodní kariérou. Sykes utekl v celkovém hodnocení Guintolimu na rozdíl 8 bodů a Laverty se jim o něco přiblížil, když jeho ztráta činila 26 bodů. V Supersportech propuklo davové šílenství poté, co Kenan Sofuoğlu dokázal zvítězit na domácím okruhu. Sam Lowes skončil druhý a Michael van der Mark třetí. Lowes se již zde mohl stát mistrem světa, ovšem musel Kenana porazit, což se mu nepodařilo, a tak jeho náskok dva závody před koncem byl 49 bodů. Sofuoğlu měl již pouze teoretickou šanci, ale nic jistého ještě nebylo. Třetí místo si i přes atak van der Marka hlídal Fabien Foret.

Uběhly další dva týdny a pro tentokrát pouze jezdci kategorie Superbike se přesunuli na americký kontinent, aby závodili na okruhu Laguna Seca. V prvním závodě zvítězil Tom Sykes před Chazem Daviesem a Eugenem Lavertym, který si to plně vynahradil v závodě druhém a bral 25 bodů. Druhý skončil Davide Giugliano a třetí Marco Mealndri. Sylvain Guintoli si z Ameriky odvezl dvě pátá místa, tudíž na Sykese opět ztratil. Britův náskok byl v té chvíli 23 bodů, ale na Lavertyho, který kolegu Guintoliho přeskočil o pouhý bod!

Předposledním podnikem sezóny bylo francouzské Magny-Cours. A tady přišel pro šampionát Superbike velmi důležitý moment, protože Tom Sykes získal dvojité vítězství. Sylvain Guintoli skončil v prvním závodě druhý a v druhém závodě třetí. Eugene Laverty to měl právě naopak. V prvním závodě třetí a v druhém druhý. Odstup Sykese tak rázem činil 37 bodů a všechno hrálo v jeho prospěch. Jelikož Laverty i Guintoli získali stejný počet bodů, dělil je v pořadí mistrovství světa stále jeden bod. V kategorii Supersport se sice z vítězství radoval Kenan Sofuoğlu, ovšem druhé místo Sama Lowese znamenalo mistrovský titul pro jedno z britských dvojčat. Na své premiérové pódium vystoupal Christian Iddon jedoucí na MV Agustě. V STK1000 po roce opět zvítězil Jérémy Guarnoni, kterého na stupních vítězů doplnil Niccolò Canepa a Lorenzo Savadori. Čtvrté místo však znamenalo mistrovský titul pro loňského šampióna Sylvaina Barriera. V STK600 si vítězství připsal Alessandro Nocco, když porazil Franca Morbidelliho a Christiana Gamarina. Pořadí šampionátu bylo vcelku těsné. Morbidelli vedl o 10 bodů před Gamarinem a 14 bodů před Noccem.

A nadešel poslední závodní víkend této sezóny, který hostil španělský okruh Jerez. Hned v prvním závodě Superbike se rozhodlo o letošním mistru světa, kterým se díky třetímu místu v závodě stal Tom Sykes. Eugene Laverty si alespoň dojel pro cenné double vítězství. Marco Melandri jim dělal v první jízdě společnost za druhé místo, na které ho Laverty odsunul mazáckým předjížděcím manévrem zvnějšku. V druhém závodě skončil za Lavertym druhý Sykes a třetí Sylvain Guintoli. Marco Melandri do druhé jízdy nenastoupil kvůli zraněné noze. V celkovém pořadí tak druhé místo získal Laverty a třetí skončil Guintoli. V Supersportech na závěr sezóny vyhrál čerstvý mistr světa Sam Lowes před Kenanem Sofuoğlem a Robertem Rolfem. Fabien Foret si své třetí celkové místo udržel. Druhé po sobě jdoucí vítězství si v STK1000 připsal Jérémy Guarnoni, který opět nedal nikomu šanci a porazil Leandra Mercada a Romaina Lanusse. Guarnoni tak díky tomu získal třetí příčku v šampionátu za Barrierem a Canepou. Sylvain Barrier se tohoto závodu neúčastnil, protože jel za odměnu divokou kartu v kategorii Superbike s třetím motocyklem týmu BMW Motorrad GoldBet SBK. Překvapivé vítězství v STK600 zaznamenal britský závodník Kyle Smith. Až za ním skončil Franco Morbidelli a Alessandro Nocco. Jelikož Gamarino závod dokončil až na 11. místě, stal se Morbidelli evropským šampionem!

Původně se mělo končit na indickém okruhu Buddh, jenže z nějakých organizačních důvodů (a finančních) to zrušili. A myslím si, že udělali dobře.

Ale abych se dobrala mého vlastního zhodnocení celé sezóny. Tentokrát se nemohu pyšnit takovým vrcholem, jaký jsem zažila vloni, kdy jsem byla na závodech v Brně, takže mým největším highlightem sezóny je Lorisovo vítězství v Silverstone. Byl to i jeho vrchol, po němž následoval velmi krutý pád dolů. Ale já věřím a vím, že bude zase zpátky v plné formě a jak slibuje, bude bojovat o vítězství. Bylo to ale neuvěřitelné, jak jsem po Německu počítala každý závod, jestli už bude moci jet nebo ne. Nakonec se to nepodařilo a já musím čekat až do února, nebo kdy to vlastně opět začínáme. Zase na druhou stranu jsem ráda za to, že si to doopravdy plně vyléčí a nebude s tím mít zbytečné problémy. Nemůžu uvěřit tomu, že už uběhl další rok. Ještě teď si pamatuju, jak jsem loni hodnotila Lorisovu sezónu, tehdy jen pro sebe.
Šampioni mi udělali také velkou radost, protože Tom si ten titul tolik zasloužil a udělal pro něj všechno. Loni mu utekl o prachsprostý jeden (nebo půl??) bod, tak si to letos pořádně vynahradil. Samovi titul loni utekl taky, když ho získal Kenan, a letos s Yakhnich se mu to podařilo. Před sezónou jsem byla více než rozladěná z toho, že bude jezdit za jejich tým, ale jak vidno, nezáleží tak úplně jen na stroji, Sam prokázal svůj talent. Sylvain Barrier si titul také zasloužil, ale pořád musím myslet na Eddiho a doufám, že se z toho dostane a zase bude závodit. I když jsem ho ráda neměla, na konci sezóny tam chyběl. A Jérémy se zase probral až v posledních dvou závodech, to je typické. Ale nejvíc mě vždycky hřeje u srdíčka to, když je vidím oslavovat s Lorisem. V Jerezu potažmo i s Romainem. A k malým puškám ani nemám, co napsat, protože mezi těmi kluky moc favoritů nemám, ale aspoň vyhrál borec na Kawasaki.
Letošní rok byl také ve znamení baby boomu, protože Leon Haslam přivítal do rodiny syna, Jonathan Rea taky, Sylvain Guintoli a Tom Sykes teprve přivítají. A když odbočím, tak i John Hopkins se stal tatínkem malé Everleigh. Takové zprávy mě vždy dokážou rozlítostnit.
Tím nejhorším, co se během letošní superbikové sezóny stalo, bylo Andreovo úmrtí. A to bolestně musím připomenout, že to nebylo zdaleka jediné letošní úmrtí v motorsportu. Ten kluk měl před sebou celý život a kariéru a najedou je to všechno pryč. Asi už vždycky budu mít obrázek té nehody v hlavě. A nikdy nezapomenu.
Také je mi líto konce kariéry Carlose Checy, protože z motoristického sportu odchází další legenda. Vždy jsem ho měla ráda a respektovala jsem to, čeho dosáhl. Jen škoda, že svou bohatou kariéru neukončil nějakým pěkným výsledkem na trati, ale tak už to někdy chodí.
Dál přeju všem doposud zraněným, aby se dali do pořádku a byli na startu další sezóny v plné kondici a síle. Jonny, Leon, Leon a další. Teď už 'jen' vystává otázka, kdo kde bude závodit v tom příštím roce. Je jen málo jmen potvrzených, takže spekulacím se dává volný průběh. Tom s Lorisem zůstávají u Kawasaki, Sylvain Guintoli u Aprilie také a zde by mu měl kolegu dělat Marco Melandri. Továrna BMW oficiálně odchází z SBK, ale už se proslýchá, že Troy Corser založí vlastní tým s motocykly BMW. V týmu PATA Honda World Superbike budou pokračovat Leon Haslam a Jonathan Rea. Jak to bude dál, to si musíme počkat. A to nemluvím o chystané 'podkategorii' EVO ...

Netušila jsem, že můj plánovaný sumář bude takto dlouhý, a ani vlastně nevím, jestli se to dá číst. Doufám, že ano. A aspoň jsem si celou sezónu připomněla a přijde mi, že utekla neuvěřitelně rychle. A už teď se nemůžu dočkat té příští. Snad se vydaří ještě o krapítek lépe.

Potlesk pro ty, kteří dočetli až do konce! :)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Shrnutí sezóny 2013 niki 24. 10. 2013 - 21:38
RE(2x): Shrnutí sezóny 2013 marit 24. 10. 2013 - 21:48
RE(3x): Shrnutí sezóny 2013 niki 24. 10. 2013 - 22:01
RE(4x): Shrnutí sezóny 2013 marit 25. 10. 2013 - 09:19
RE(5x): Shrnutí sezóny 2013 niki 25. 10. 2013 - 10:52
RE(6x): Shrnutí sezóny 2013 marit 26. 10. 2013 - 18:05
RE: Shrnutí sezóny 2013 niki 24. 10. 2013 - 21:39
RE(2x): Shrnutí sezóny 2013 marit 24. 10. 2013 - 21:50
RE: Shrnutí sezóny 2013 niki 24. 10. 2013 - 21:47
RE(2x): Shrnutí sezóny 2013 marit 24. 10. 2013 - 21:49
RE(3x): Shrnutí sezóny 2013 niki 24. 10. 2013 - 21:57
RE(4x): Shrnutí sezóny 2013 marit 25. 10. 2013 - 09:23