Závod v Indii ZRUŠEN!

14. srpen 2013 | 14.30 |
› 

buddhZávod, který se měl uskutečnit 17. listopadu na okruhu Buddh, byl zrušen z provozních důvodů. Zejména je to špatná zpráva pro okruh samotný, který pořádal poprvé závod Formule 1 v roce 2011 a nyní to vypadá tak, že v příštím roce tomu tak nebude.

Údajně došlo ke zrušení závodu kvůli brzkému datumu závodu v roce 2015, což by bylo příliš brzy po závodu v roce 2014, který se měl uskutečnit (s největší pravděpodobností) opět ke konci sezóny. Ovšem svou roli zde sehrály i logistické a finanční potíže.

Indická grand prix se původně měla uskutečnit jako druhý podnik sezóny, ale nakonec byl přesunut až na úplný konec, což už tehdy o něčem vypovídalo. Hlavním důvodem jak pro samotný přesun, tak i pro následné zrušení, je "nedostačující časové období pro přípravu traťových komisařů a zdravotníků".

To by se mohlo zdát jako velmi nepravděpodobný problém pro okruh, který již v minulosti hostil závod Formule 1. Pokud by tomu tak bylo, tak stále existuje možnost vypůjčit si zkušené traťové komisaře i zdravotníky z jiných okruhů.

FIM vydala ve středu prohlášení, ve kterém stojí podobné vysvětlení zrušení závodu. Taktéž se Indie zřejmě nezúčastní ani příští sezóny WSBK a vrátí se až v roce 2015, tedy obdobně jako je tomu u F1.

"FIM oznámila, že z provozních důvodů Jaypee Sports International Ltd (JPSI) a Dorna World SBK Organization (DWO) rozhodli o zrušení Indické grand prix 2013, která byla naplánovaná na okruhu Buddh na 17. listopadu. JPSI, Federation of Motor Sports Clubs of India (FMSCI) a Indian Motorsport Marshals Club (IMMC) spolu intenzivně pracují na tom, aby byla Indická grand prix co nejbezpečnější pro přípravu na rok 2015. Pro začátek bude okruh Buddh hostit oba FMSCI národní šampionáty, jak na dvou kolech, tak i na čtyřech. Daný podnik se uskuteční od 13. do 14. září s plně trénovanými traťovými komisaři. JPSI to předložila DWO, která si váží tohoto úsilí, aby bylo v budoucnu možné zde někdy závod pořádat."

Prezident FMSCI pan Vicky Chandhok řekl: "FMSCI může potvrdit svůj zájem o zlepšení závodů v budoucnosti. Těšíme se i na společné přípravy s DWO, abychom dospěli ke vzájemné shodě v datumu pořádání a aby Indie byla v budoucnu poctěna pořádáním grand prix."

Závod v Indii se měl odjet na kratší verzi okruhu Buddh v délce 5,014 km, což činilo 13 zatáček, narozdíl od délky tratě pro F1, která čítá 5,14 km a 16 zatáček.

Poslední závodem pro WSBK tak bude 20. října ve španělském Jerezu.

-------------------------------------------------------------

Je to celé zvláštní. Jestliže bylyl objeveny problémy s neprofesionalitou traťových komisařů a zdravotníků, jak si mohli dovolit (!!) pořádat tam po dva roky závody Formule 1?! Spíše než k tomuto bych se přikláněla k těm finančním a sociálním problémům, které v Indii panují. Nejenže je to nebezpečné pro fanoušky (pokud tam vůbec nějací zavítají, protože o Indech jako fanoušcích opravdu pochybuji), tak také pro novináře, členy týmu a závodníky samozřejmě! A nemluvím pouze o sbk, ale také o F1, protože si velmi dobře vzpomínám na ta předešlá léta. Jsem vcelku ráda, že to kluci nemusí absolvovat, ti z sbk poprvé a ti z F1 opět.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Související články

žádné články nebyly nenalezeny

Komentáře